Black Myth: Wukong, 2024 yılında hem eleştirmenler hem de oyuncular tarafından zorlu bir beğeniyle karşılanan oyunlardan biri haline geldi. Bu oyun, Yılın Oyunu adaylıkları almanın yanında, 20 milyondan fazla satış rakamına ulaşarak büyük bir ticari başarı elde etti. Ancak, oyunun Xbox versiyonunun çıkmaması, oyun camiasında oldukça büyük bir tartışma konusu oldu. Oyun dünyasında bu durumla ilgili çeşitli spekülasyonlar ve yorumlar ortaya çıkarken, Game Science Studios’un direktörü Feng Ji, sonunda bu konuyla ilgili açıklamalarda bulundu.
Feng Ji, Xbox versiyonunun neden çıkmadığına dair açıklamalarında, geliştirme süreçleri ve platformlar arasındaki kararların nasıl alındığını detaylandırdı. Ji, yapım sürecinde öncelikli olarak oyunun kalitesine odaklandıklarını ve bu nedenle belirli platformlara öncelik verdiklerini ifade etti. Bunun yanında, oyuncular için en iyi deneyimi sağlama hedefinin, bazı platformların oyunun yayın koşullarını etkilediğini vurguladı. Ji, özellikle Xbox platformuyla yaşanan bazı teknik zorlukların ve optimizasyon gereksinimlerinin, bu versiyonun çıkmasını geciktirdiğini belirtti.
Bu açıklamalar, oyun topluluğunda farklı tepkilere neden oldu. Bazı oyuncular, bu durumun oyun verenlerin bir parça hayal kırıklığına uğrattığını ifade ederken, diğerleri ise Feng Ji’nin açıklamalarını anlayışla karşıladıklarını belirtti. Xbox platformunun, oyun dünyasında önemli bir yere sahip olduğu göz önüne alındığında, bu bahaneler bazı çevrelerde yeterli görülmedi. Sosyal medya üzerindeki tartışmalarda, oyuncuların bir kısmı bu durumu eleştirirken, bazıları ise optimizasyon sorunlarının önemli olabileceğini savundu.
Ayrıca, Feng Ji, oyunun lansmanından sonra gelecekte Xbox versiyonunun da çıkarılıp çıkarılmayacağı konusunda kesin bir bilgi vermekten kaçındı. Ancak, Black Myth: Wukong’un yalnızca bir platformla sınırlı kalmaması gerektiğini ve geniş bir oyuncu kitlesine hitap etme arzusunu dile getirdi. Ji, oyuncuların bu fantastik evreni deneyimlemelerini istediklerini ve platform kısıtlamalarının bu hedefin önünde bir engel olmadığını vurguladı.
Son olarak, Black Myth: Wukong’un genel itibarı ve büyük başarısı, oyunun Xbox dışında kalan platformlarda gösterdiği performanstan bağımsız şekilde devam ediyor. Ancak bu olay, yapımcıların platformlar arasındaki dengeyi kurarken karşılaştıkları zorlukları bir kez daha gözler önüne serdi. Gelecek günlerde, bu tür platform odaklı kararların oyun geliştirme süreçlerini nasıl etkilediği üzerine daha fazla tartışma ve analiz yapılması muhtemel. Özetle, Black Myth: Wukong oyunu, hem teknik hem de ticari açıdan büyük bir başarı elde etmeyi başarsa da, platform kısıtlamaları ve çıkış stratejileri, oyun camiasında tartışılmaya devam edecek gibi görünüyor.