1. Haberler
  2. Bursaspor
  3. Sütun Dergisi’nde Nacer Khemir Rüzgarı!

Sütun Dergisi’nde Nacer Khemir Rüzgarı!

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

“Sarsıcı mesajlar, sarsılmaz sütunların eseridir.” mottosuyla okurlarıyla buluşan “Sütun” dergisi, 2025 kış ve baharını kapsayan dördüncü sayısını raflara sundu. Mevsimlik kültür, sanat ve düşünce dergisi olarak yayın hayatını sürdüren Sütun, okuyucuları için zengin içerikler sunmaya devam ediyor.

Genel yayın yönetmenliğini Kasım Karakaş’ın üstlendiği derginin editörlüğü Tarık Gümüş, yazı işleri müdürlüğü Emirhan Karakabak, musahhitliği Seyfullah Bozkurt tarafından gerçekleştirilmektedir. Bir önceki sayısında ünlü dil bilimci ve filozof Noam Chomsky ile yapılan röportajı yayımlayan dergi, bu sefer Tunuslu yönetmen Nacer Khemir ile derin bir sohbete yer verdi. Röportajda Khemir’in çalışmalarının yanı sıra sinema sanatının disiplinlerarası boyutları ve varoluşsal paradigması ele alındı.

Kasım Karakaş ve Tarık Gümüş’ün gerçekleştirdiği ve Fransızca olarak da sunulan bu röportajda, Khemir’in çöl temalı üçlemesi olan “Bab’Aziz”, “Çöl İşaretçileri” ve “Güvercinin Kayıp Gerdanlığı” filmleri üzerine önemli değerlendirmelerde bulunduğu dikkat çekti. Khemir, bu filmlerin kişisel hikayesini Mağrip, Arap Medeniyeti ve İslam ile nasıl şekillendiğini paylaşma fırsatını buldu.

“BABAMIN YÜZÜ İSLAM’DIR”

Khemir, “Güvercinin Kayıp Gerdanlığı” filminde İslam’ın yanı sıra babasının yüzünü temsil ettiğini vurgulayarak, “Şu benzetmeyi severek kullanırım; babanızın yanında yürürken onun düştüğünü ve yüzünün çamura battığını görseniz ne yaparsınız? Ayağa kalkması için yardım eder ve yüzünü gömleğinizle silersiniz. Babamın yüzü İslam’dır.” ifadesini kullandı. Bu film aracılığıyla hoşgörülü ve sevgi dolu bir Müslüman kültürünün gerçek yüzünü göstermeye çalıştığını belirtti. Khemir, bunun yanı sıra, filmin aynı zamanda çok politik olduğunu da vurguladı.

Ayrıca, modern Arap kültürü hakkında bir değerlendirme yapan Khemir, sanatın “kulak” kültüründen “göz” kültürüne geçemediğini ifade etti. “Güvercinin Kayıp Gerdanlığı” filminde öksüzlük temasının işlenmesi, Khemir’in amacı olarak öne çıkıyor. Khemir, XI. yüzyılda ünlü Arap-Endülüs yazarı İbn Hazm’ın aşk üzerine yazdığı “Güvercin Gerdanlığı” adlı kitabına atıfta bulunarak, XX. yüzyılda Arap toplumlarının aşk konusunu yasaklamasının neden olduğu kültürel öksüzlüğe dikkat çekti. Bu bağlamda, Khemir filmin adını “Güvercinin Kayıp Gerdanlığı” olarak belirlediklerini açıkladı.

Derginin yazar kadrosu, 16-25 yaş aralığındaki genç kalemlerden oluştuğu için dinamik bir içerik sunmakta ve sosyal bilimler ağırlıklı birçok makale, çeviri ve eser yayınlamaktadır. Derginin yeni sayısında, Fransız Yeni Dalga sinemasının önemli isimlerinden Luc Moullet’in Fransızca bir makalesi, mutasavvıf şair Şeyh Mahmud Şebüsteri’den Farsça bir risale ile Feridüddin Attar’dan Farsça bir şiir tercümesi yer alıyor.

Kültürel çeşitliliği ve sanatsal bakış açısını zenginleştiren dergide, Hasan Aycın’ın çizgileri

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Sütun Dergisi’nde Nacer Khemir Rüzgarı!
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir